מה עלה בגורל הנשר הישראלי שנתפס בלבנון בחשד לריגול?

    דוד לזר 1 Comment on מה עלה בגורל הנשר הישראלי שנתפס בלבנון בחשד לריגול?
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במבצע דיסקרטי מול הלבנונים ובעזרה גדולה של כוחות האו"ם ויחידת הקישור של האו"ם הצליחה 'רשות הטבע והגנים' להחזיר את הנשר שנתפס לפני מספר ימים ע"י תושבי העיירה בינת'-ג'ביל שבלבנון.

    כזכור, ביום שלישי האחרון התקבלו דיווחים ברשתות החברתיות אודות נשר ישראלי שנתפס בלבנון, ע"פ המשדר שנמצא עליו, הנשר נצפה במחצבה בפתאי העיירה בינת'-ג'ביל בדרום לבנון במרחק 4 ק"מ מהגבול הצפוני.

    מהדיווחים נראה הנשר כשהוא קשור בחבל ע"י תושבי המקום שכותבים כי נחשד בריגול מטעם ישראל, ככל הנראה לאור המשדר שנמצא עליו.

    השבוע, מסרו רשות הטבע כי מדובר בנשר ששוחרר בשמורת גמלא לפני כחודש, שהובא לארץ מקטלוניה ב-21.7.15 וזאת כדי להגדיל את אוכלוסיית הנשרים הנמצאת בסכנת הכחדה במזרח התיכון כולו ובישראל בפרט.

    במהלך הימים האחרונים יזם מנהל שמורת הטבע גמלא, אלדד איתן, בעזרת אנשי האו"ם ואנשי יחידת הקישור של האו"ם מגעים אל מול תושבי בינת'-ג'ביל וזאת כדי לבדוק אפשרות להחזיר את הנשר לארץ.
    הניסיונות אל מול תושבי העיירה צלחו ואתמול בשעות הערב במפגש הגבול בראש הנקרא הוחזר הנשר ע"י קציני האו"ם לידיו של אלדד כשהוא במצב בריאותי תקין.

    הנשר הועבר לטיפול בביה"ח לחיות בר של רשות הטבע והגנים והספארי משם נמסר שהוא חלש עם פציעות קלות, מקבל טיפול תומך ואנחנו מקווים כי יחזור לטבע.



    1 תגובות

    מיין תגובות